Monday, 15 December 2014

Humble opinion..

Hidup kalau terlalu mendongah..smpai masa terngadah....dasyat rasanya...jangan kita ingat hari ni kita asyik bercerita perihal kesusahan orang lain..hari esoknya...xmustahil kalau apa yang kita perihalkan tu akan jd cerita kita pulak...

Kalau sume tu terjadi balik pada diri kita klau org brcerita...mulalah hati berkata2..."bercakap memang senang..cer terkena kat diri kau", "mereka xfaham aku", "nasib la kawan ada tika aku bersenang lenang aje"...."bukan kau yang rasa...bahu aku yang merasa beratnya"...

Tapi dulu kalau jadi hakim untuk takdir yang dah tertulis dalam hidup orang....wahh...handal...."eh..anak kau ni asik demam je...x bagi susu badan ke...akak dulu lau anak2 mmg fully bf..sbb tu anak2 akak susah nak sakit susah nak demam.."..contoh nye la kan....xsemua org mampu bg fully bf buat baby.....orgxfaham mcn mana rasa bila kita xdapat nak fully bf baby atas masalah2 tertentu...nak tgk anak sakit or anak sihat....susu formula pon rezeki jugak....

Pesen manusia macam ni...hanya dia je yang betul...dia je sempurna..dia je yg terunggul...tapi bila dkali Allah dtgkan dugaan....agak2 dia macam mana...?

Sebab tulah...mulut jgn sesedap puding karamel je berkata2....sekali kau terngadah....jgn harap simpati...kesakitan hati sbbmulut manusia yg akan kau dapat nnti....

3 comments: