Wednesday 9 July 2014

buat Pencipta

Betapa payah untuk aku memahami apa yang Kau rencanakan buatku dalam keluk kehidupan ini...ada masanya aku terasa diri teroleng2 dilambung fitnah dan adakala aku merasakan aku bagai sampah yang terdampar di pantai hasil pukulan ombak yang ganas...

Bila masa yang menyakitkan tiba...terasa aku mahu menjerit untuk melepaskan segala-galanya yang terbuku dalam hati...tapi untuk apa jeritan itu.sedangkan jeritan itu x mampu mengusir apa yang bergolak dalam hatiku..kalau jeritan itu nanti hanya menjadi penyebab untuk kutukan dan bukannya kritikan yang membina..

Persekitaran ku yang sekarang telalu menjengkelkan..selalu membingitkan...dan terlalu sakit untuk aku terus berada di dalamnya...ini kah persekitaran yang terpaksa aku berada di dalamnya untuk kelansungan hidupku ini...jika benar aku perlu berada di dalamnya....maka permudahkanlahkan...butakan mataku untuk segala yang menjengkelkan ku...tulikan telinga ini untuk setiap kutukan..umpatan...perlian dan cacian yang sengaja ditujukan buat diriku.....kebalkan hatiku untuk menerima...segalanya....

PENCIPTAKU....aku x pernah meminta agar kebenaran terserlah jelas...aku tidak pernah meminta agar diriku dipandang mulia...tapi aku mohon pada Mu dengan sesungguh hati...setulus hati...Kau angkatlah aku dari segala bencana....Kau jauhkanlah orang yang aku sayang dari sebarang mara bahaya...cekalkan hatiku menghadapi segalanya....agar aku gagah melalui duri2 tajam yang menyakitkanku....




No comments:

Post a Comment