Thursday 10 May 2012

Si Bebal di hati Aku

Kalu jumpa orang yang annoying akan ku palingkan muka macam ni..
Ada beberapa perkara dalam hidup ni yang xmampu untuk diluahkan. Tapi ketahuilah ianya sangat-sangat menganggu ruang pikir. Perkara yang jadikan segala ketenangan yang ada berkocak dengan hebat. Bertahun-tahun dulu saya orangnya yang pernah nanar kerana perkara gila. Menangis berhari2, sampai bengkak2 mata, result menurun, langkah nak pegi kuliah terasa lemah...Pantang berseorangan pasti air mata berlinang.Kesan?? Result menurun...mata pun terasa kabur. 

5 tahun bukan satu jangka masa yang singkat untuk melupakan segalanya yang pernah terjadi. Nak melupakan tu bukan satu semudah ABC. Macam2 perkara pernah dibuat asal dapat melupakan..xkisah lah kalau lupa sekejap sekalipun. Apa yang sentiasa bermain di fikiran masa tu. "Bodohnya aku..aku bazirkan masa 5 tahun macam tu jer untuk orang yang semacam tu"..Biarpun jauh dalam hati aku ada rasa takut..takut kiranya keputusan yang aku buat, untuk x pandang ke belakang lagi tu salah..atau mungkin satu perkara yang merugikan aku. Macam mana kalau dia memang untuk aku..SAlahkah aku sekiranya aku lepaskan orang yang dijadikan untuk aku. Tapi hati melawan...kalau suka x macam tu, kalau sayang xmcm tu..jodoh yang baik adalah jodoh yang direstui...jodoh yang baik adalah yang mendorong kita ke arah kebaikan...

Bertahun lepas tu..tetap diri aku yang dicari. tapi entah kenapa macam2 kata yang boleh mencairkan aku diucapkan tapi xsedikit pun aku terkesan. Tambah2 ada hint buat hati aku goyang.Berdua dengan girl dalam car masa aku telefon...hampir pukul 1 pagi..Tapi aku abaikan aje. Mungkin dia nak menolong orang aje tu..Walau dalam hati xdapat terima lansung apa yang diperbuatnya tu. Konon ,masa dengan perempuan lain , walau dengan sesiapa pun hanya aku tetap di hati. Aku sudikan jugak telinga ni mendengar walau dalam tekak ni menjolok-jolok muntah nak keluar. Tambah2 lagi bila best friend dia yang sengal tu salahkan aku sebab dia kawen dengan orang lain sedangkan kawan sengal dia tu xpernah lupakan aku..ingatkan aku...(annoying huh?)

AKu tak lah terkilan cuma terfikir, kejamkah aku pada dia sampai macam tu sekali aku buat dia. Tapi tiba2 aku teringat balik kata orang kalau jodoh xkemana kan...Dah jodoh dia...tu yang Allah dah tetapkan. Siapa kita nak persoalkan..(statement tuk kawan dia yang sengal tu).Kadang-kadang selalu jugak aku terfikir..Jahatnya aku..

Dan sampailah hari ni..aku xperlu lagi nak pikir aku jahat. Aku terjumpa gambaran cinta dia. Mac 2008??? Kau tinggalkan aku masa penghujung taun 2007..cepat gila kau dapat ganti kan..Itu ke yang kau kata kau sentiasa ingatkan aku? harapkan aku? Aku ingat lagi masa tu aku hilang arah, jadi meroyan..macam orang gila...nikmat hidup, nikmat belajar terbang entah ke mana....Kau pulak enak memadu cinta dengan orang lain. Hah..aku dapat bukti..Bukti saat aku menderita..dan kau pulak bagai si keparat yang berkepala babi yang sapu ape je depan mata..No wonder la..bila tiap kali kau telefon aku, kau akan tuduh aku sedang happy dan bahagia dengan orang yang tersayang sedangkan masa tu apa yang kau tuduh tuk gambarkan diri aku adalah sangat kontra..kontra!!!! AKu terdiam menehan sebak dan muntah sedangkan masa kau cakap aku tu sebenarnya kau tengah bagitahu pasal kebahagiaan yang kau alami. Indahnya dunia cinta kau tu..%^&*$

n now...wedding kau pun dah berlangsung..Ingin sekali aku nak sampaikan salam takziah buat si cantik rupawan yang dah sah jadi isteri kau tu.. Your "b" tu adalah orang yang paling kuat sekali menipu dalam dunia ni.. Yup...i tak pernah tahu kenapa u minat sangat nak kenal dengan i. Tapi sebenarnya i mmg xnak kenal dengan u..u n your babie tu  boleh pegi jahanam. N now u the babi..aku xmampu nak balas perbuatan kau ni..tapi dalam masa yang sama aku bersyukur sebab Dia keraskan hati aku agar xcair dengan pujuk rayu kau. Sekali kau buat aku menangis...berapa erk jumlah sebatan dari tulang rusuk aku masa kat sana nanti? n kiralah berapa banyak kali kau dera emosi aku...kau buat aku meratap..kau buat aku meraung???...buat aku rasa bersalah tapi sebenarnya benda yang buat aku rasa bersalah tu xpernah wujud pun..what the f * * *..


Now jugak bawu aku teringat macam amna caranya kau buat aku. Macam mana caranya kau bagi tahu aku kau bertunang..kawen...haiyaaa...apelah aku ni naif sangat..patut lah mak aku selalu persoalkan tujuan kau bagitahu semua tu kat aku..haiyaa..cilakak la lu

Yer aku xmampu nak balas..dan aku memang xnak balas..sekadar aku nk lihat dari jauh, sejauh mana kau bahagia atas rasa bersalah yang kau lemparkan dalam hati aku. Satu aku patut cakap dengan kau...Betul cakap my parents...n aku bersyukur aku ikut cakap mereka..kau memang haram..keji.keparat..!!!

Bila monci berbicara..kau memang kejii...uweekkkk





No comments:

Post a Comment