Wednesday 2 May 2012

Di sini Kita Juga Hanya Tumpangan

Assalamualaikum...new post lagik.. :)


Tadi malam ader 2 ekor makhluk berkaler oren datang ke rumahku....sama ada sesat atau dibuang orang, tu aku sendiri xpasti. Yang pastinya aku selaku manusia yang ada hati dan perasaan berasa sungguh kasihan sekali dengan makhluk tu. Mereka ditemui syahmi yang masa tu nak keluar. Nampak macam ader makhluk lain yang makan dalam dulang makanan peliharaan kami. Terus diambil dan ditunjukkan pada aku..Comel sangat...terus hati jatuh sayang...

Kami kelek makhluk itu ke kamar mak...kata mak comel...ya memang comel..sebab belum ada peliharaan kami yang berwarna seperti itu...namun ada tapinya...jangan dipelihara lagi...peliharaan kita dah cukup  banyak..Ya..aku xsangkal..memang rumah kami dah begitu banyak peliharaan. 20 ekor tu jumlah yang cukup banyak bukan. Tu belum masuk lagi pasal najisnya, makanannya...makanan nya sahaja dah agak tinggi kosnya..Aku memang tiada hak untuk bersuara..makanan mereka bukan aku yang beli..aku cuma tolong jaga, bagi makan, jaga kesihatan mereka, mandikan mereka..bersihkan najis mereka.. itu dunia aku..apa lagi hak yang ada kat seorang penganggur untuk membantah..

Harapan aku cuma satu..beri peluang untuk aku merawat mereka. iTu sahaja..Lantas semalam sebelum tidur, aku bulatkan tekad, kalau memang mereka ada bila aku bukak pintu rumah pagi esok, dah jadi tanggungjawab aku untuk membelanya atau sekurang-kurangnya aku beri makanan.

Dan pagi tadi bila aku buka pintu rumah, memang ada lagi makhluk tu bermain-main dan bila aku buka mereka terkaku dan dengan mata sayu memandang aku. Ya Allah..berilah kemurahan rezeki buat kami untuk kami rawat makhluk Mu ini...

To coeb, dashi. kak lin, dania, jack,popai, rindu, dompot, lilo,lera,noni,amor, ling, randa dan beberapa yang masih belum ada namanya...anjakkan sedikit ruang...buat mereka mengisi perut..kerana kamu juga menumpang di sini...sama seperti aku yang juga menumpang seketika di tempat persinggahan ini...Jika mereka ini yang kau hantar ke rumahku untuk menumpang rezeki kami di sini..bukakanlah pintu hati penghuni rumah ini dan murahkanlah serta cukupkanlah rezeki Mu pada kami agar dapat kami kongsikan... Amin Ya Allah...






p/S ~ yang dua ekor warna oren tu makhluk yang datang malam tadi. See...pandai dia menempatkan diri disebalik kemeriahan peliharaan aku menjamu selera. Aku bahagia melihat mereka Ya Allah..Sujud syukur pada Mu atas segala rahmat.. :)

No comments:

Post a Comment