Monday 21 May 2012

Kalau lah aku tahu

Assalamualaikum.... 
Kepala yang berat dan agak sakit..
Aku gagahkan jugak diri ni nak menulis sesuatu...
Kalau lah aku tahu...
Benarlah kata orang
Manusia hanya tahu menghargai dan menyesal..
Andai satu perkara  yang xpernah dipandang..xpernah ada makna pada dirinya 
Tiba-tiba dah tiada...bawak diri ke tempat yang jauh..jauh...
Masa tu barulah satu persatu kenangan terlayar depan mata
Macam-macam Flashback terimbas dalam fikiran
Masa tu nak menangis pun dah xberguna

Pagi ni aku hilang 2 ekor kucing sekaligus...
Awal pagi tadi aku kutip jasad dia yang kaku tepi jalan rumah aku
Dah bersemut pun..sejuk..keras badannya
Kena langgar mungkin
Berdasarkan kesan kat sekeliling jasad kaku tu
Baru semalam aku suapkan ubat antibiotik
sebab badan dia kurus dan aku nakkan dia berisi dan sihat
mata dia biru..bulu putih..
Baru semalam aku marah dia sebab tumpang menyusu kat dania
Baru semalam aku angkat dan pandang muka dia...
Kat hidung dia baru aku perasan ada tanda itam separuh
Baru semalam dia teman aku masak sardin kat dapur
Aku masak sambil tengok dia makan sisa-sisa lauk yang aku buang atas tanah..
Baru semalam..baru semalam..
Tapi hari ni yang aku tengok 
Hanya jasad kaku dia yang dah bersemut

Aku jarang pegang dia sebelum ni sebab dia kurus
Cuma semalam.
Aku biarkan dia naik atas riba aku
Aku usap badan dia...
Aku tengok muka dia..
Sebab dia berdegil xmau makan ubat
Dia terkapai-kapai
Dan mungkin dia cakap..aku xmau ubat tu non
DAn kalaulah aku tahu rasa nak mati tu tiada ubatnya
TApi hari ni riba aku kosong..
Tak ada badan dia yang nak aku usap
tak ada muka dia yang ank aku pandang
Tangan aku pun xkan calar lagi sebab cakaran dia (tanda protes xmau ubat)
Dan kalau lah dia dapat tengok air mata sesal aku..air mata sedih aku
Si mata Biru yang selama ni aku pandang sebelah mata aje
Rupanya ada tempat tersendiri dalam hati ni
Kalaulah aku tahu :'(

Puteh masa babY

Putih satu family...Yang tengah nyusu..@ dari kanan tu puTeh

Yang ni gambar putih yang terbaru..kurus kan

   Selalu beralah dengan yang lain..Putih...Paling kiri.







No comments:

Post a Comment