Thursday 14 June 2012

Last partE About the dug story

Assalamualaikum..

Adakah seseorang tu boleh dikatakan terpelajar atau x hanya dengan sekilas pandang atau tanpa kita mengenalinya?... Boleh ke?...Memang sedap kita membodohkan orang yang x ada masalah langsung dengan kita..tapi ingat...1 jari kau menuding orang...4 jari akan mempersoalkan kau masa di akhirat kelak..Mujur la kan x ada apa yang luak bila kau kata macam tu..About my family pun nak sebut?WTF...Pesal la korang ni..len kali bila family aku ditimpa musibah biar aku rasakan...Ok..sapa yang hingusan kat sini? Kau atau aku? Apa pulak kena mengena dengan family aku? Korang Islam atau x? Sebab setahu aku yang masih HINGUSAN ni lah seorang yang agamanya Islam x akan mendoakan yang tak baik untuk saudara Islamnya yang lain..Semoga gelagat dugung2 hitam ni berupaya menambah nilai pahalaku yang sangatlah kurang di sisinya. 

Ok...aku salah kat sini..Sebab kurang paham bahasa korang-korang yang educated macam korang...sekolah kita sama sayang..guru2 pun sama..ok...fine sebab aku xbelajar sampai master atau pHD aku dipanggil hingusan?uneducated? Xguna belajar sampai master sekali pun kalau otak letak dekat kepala lutut. Master dalam menyembur orang kat sana sini...PhD yang bakal diambil pulak macam simbolik pada perasan hasad dengki yang xluntur dari hati korang.Jangan sebab nak tegakkan kebenaran palsu tu sampai menimbulkan fitnah pulak....Ya Allah...lindungilah aku dari umpat keji manusia...Tiba-tiba je aku rasa nak menangis..But..kenapa nak nangis untuk iblis-iblis yang macam tu...Aku redha...Kau berikan aku ketenangan  dan kekuatan itu...Aku keseorangan tika ini Ya Allah..Lindungi aku orang-orang yang teraniaya ini...Aku tiada perisai untuk mempertahankan diriku. Berikan aku kematangan berfikir melangkaui mereka-mereka yang terpelajar itu Ya Allah. Dan untuk apa saja musibah yang bakal menimpa diri ini..Kau jauhkan lah keluargaku dari segala malapetaka. 

YA Allah...hinakah aku kalau aku hanya duduk dirumah menguruskan urusan rumah tangga sehingga menantikan rezeki Mu datang menyapa?.. Aku xkan jemu berharap..aku xkan jemu menunggu dan aku juga xkan pernah berhenti mencari. Rahmatilah aku..kedua ibu bapaku..saudara ku ber~3 dan orang yang aku sayangi.Amin Ya RAbb..

P/S~xkan ada orang yang nampak bodoh kalau berbahasa melayu, xkan ada orang yang rugi kalau hanya duduk di rumah untuk menjaga kebajikan ibu bapa dan adik beradik...Sekurang-kurangnya aku dapat tambah saham ku di sana nanti..Family ku jangan disebut sebab memandangkan usul asal family korang...kalau orang tahu..orang pun pandang serong...korang xlayak sebut pun pasal family aku..Seorang pengemis jalanan tu lagi tinggi darjatnya dari beberapa ekor pengadu domba seperti kamu orang..Bersama ni..aku berjanji xkan bercerita pasal gelagat beberapa ekor dugong hitam kat sini lagi..Memikirkan kamu orang pun x akan aku buat. Aku nokhtahkan tinta ku pasal dugong2 hitam ni..Ku sangkakan biar kulit hitam tapi hati putih macam isi manggis...Tapi sayang rupamu hitam dan hati pulak hitam penuh hanyir dengan nanah fitnah. Jangan nak terlampau mengata sangat der..Allah kalau nak bayar cash kat kamu orang..bila2 masa saja...Alhamdulillah atas segala nikmat Allah pada ku..


THANKS 4 READING THIS

No comments:

Post a Comment