Thursday, 19 July 2012

Ramadhan...berjumpa kita lagi...:)

Assalamualaikum semua..:)

Berkobar2 nak buat entri baru kali ni..niat aty nak cakap pasal Ramadhan Al Mubarak...Moga xterkeluar dari landasan yang telah ditetapkan ini..aminn..:) Hujan renyai2 malam tadi bagai xmemberi kesan langsung kepadaku yang mengkerekot kesejukan kat depan tv..semangat nak tunggu pengumuman nak puasa ni mengtasi segala...sama macam exited tunggu pengumuman nak raya...haih...

Ramadhan al Mubarak..syukur pada Allah swt kerana untuk kesekian kalinya dapat aku bersua dengan Bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ni. Alhamdulillah....Semeja lagi kami sekeluarga untuk bersahur dan berbuka menghadap hidangan yang disediakan..  Betapa aku akan merindukan suara riuh mak dan adik2 mengejutkan aku dari lena untuk menyertai sahur kami.. sUNGGUH AKU AKAN MERINDUI RUTIN RAMADHAN YANG AKU LALUI SELAMA HAMPIR 25 TAHUN USIA PENGHIDUPAN INI...(sangat sedih bila mengenangkan ini nanti....)..huhu abaikan..

Dulu masa mula2 belajar puasa ni selang sejam tanya maka..tanya abah lagi berapa jam nak berbuka...Dekat nak berbuka supaya xterasa sangat waktu berlalu dengan lambat abah bawa aku pergi jalan2...tengok sungai..tengok bangau...dan beli gula2 atau apa2 kueh yang aku nak untuk dimakan masa berbuka nanti...aku pulak memborong xingat donia...tapi last2 bukan larat nak makan pun...sahur aje  lepas makan nasi, abah atau mak akan bancuhkan aku segelas susu..dan aku akan minum sampai bermisai tepi mulut...sambung pastu tidoo.....ZZZzz..(aku mula belajar puasa masa umur aku 5 tahun...) Puasa penuh terus...hari raya dapat la banyak duit raya..Tahun ni sungguh pun dah tua...walaupun bukan ganjaran sebab puasa...aku dapati diri ni masih mengidamkan duit raya..hahaha...

Sebelum melalut ke landasan lain...dengan rendah hati aku pohon kemaafan kalau ada kata2 yang menyinggung perasaan..atau komen yang menyentuh jantung...Selamat menyambut Ramadhan al Mubarak.Selamat berpuasa...semoga tahun ini lebih baik dari tahun yang lepas..dan semoga puasa kita yang akan bermula esok hari akan diberkatinya..:)



Akhir kata Selamat Menjalani Ibadah Puasa :)


13 comments:

  1. Salam Ramadhan. Jemput ke blog Cik Anis :)

    ReplyDelete
  2. Salam ramadhan untuk awak shahida ^_^

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan to u too
    semoga amalan kiter di terima hendaknyer IA

    ReplyDelete
  4. selamat menyambut ramadhan Al-Mubarak.. semoga ramadhan kali ini akan memberi keberkatan kepada kita semua.. amin

    ReplyDelete
  5. Selamat berpuasa di bulan yang penuh dengan keberkatan

    ReplyDelete
  6. selamat menyambut bulan ramadhan..jgn mls2 puasa n g solat trwh yer :) singgh sini :)

    ReplyDelete
  7. Slamat berpuasa jugak :) memori Ramadhan masa kecik memang best kan? hehe

    ReplyDelete
  8. salam ramadhan sis..semoga ramadhan kali ini diberkati :)

    ReplyDelete
  9. terima kaseh semuanya atas ucapan...
    sama2 la kita rebut fadhilat ramadhan kali ni dan semoga kita beroleh berpeluang menyaksikan dan merasakan keajaiban lailatul qadar..aminn..:)
    luv uols... ^___________^

    ReplyDelete