Monday 16 July 2012

apa kerna kilo lebih itu bahan lelucon kalian?


Gemuk!! Montel..dan sebagainya yang seangkatan…Boleh bagitahu sapa kat sini yang mengimpikan untuk jadi sedemikian…?? Sapa pulak yang nak saturated fat bertumpu dekat satu2 bahagian tubuh??..Nak jalani aktiviti seharian pun susah..tu belom masuk lagi kalau pergi mana2 kedai-kedai..asal ada baju yang cantik2 semuanya untuk golongan kecil molek dan yang sedang2 saja…Nak pergi kedai pun malu..Asal mula belek dan hati  da kenan kat satu2 pakaian..tengok2 saiz xde da..itu yang lah yang paling bapak besar…asal mula belek2 baju jurujual dah pandang semacam je..macam Bigfoot nak pakai baju semut gamaknya..

Asal nampak orang gemuk..dia ni kuat makan..dia ni pemalas..dia ni kuat tidor…dia ni begitu..dia ni begini..Senang cakap kalau roh seseorang tu ditakdirkan berselindung dalam satu jasad yang gemuk makanya potensi dia untuk dijadikan bahan gurauan atau modal lelucon tu adalah tinggi.

Tapi cuba kita letakkan diri sendiri kalau2 kita yang berselindung dalam jasad gemuk tu. Kalau diri dijadikan bahan perlian, bahan jenaka..bahan lelucon..malu x????ada x rasa rendah diri itu hadir?...apa perasaan??Best ke? Syok? Apa golongan XL atau entah berapa x  ini tak mempunyai perasaan yang perlu dijaga atau paling tidak dihormati?

ME?? Sejak hati berbungan tulip ni..nampak makin sihat dari hari ke hari...nampak cubby..belum lagi gedempol...pun jadi isu jugak..!!!pergi sana sini..ditegur..bukan secara selindung tapi di tengah2 orang ramai...Perasaan aku??MALU ok!!! yang peliknya...yang tegur aku berbadan gini badannya kecik sikit dari bigfoot...!!!aku xpernah tegur bentuk ala bigfoot dia sebab aku hormat dia.xnak dia malu...Pengajarannya kat perenggan ni, xsemestinya bila kita xnak orang malu..dia nak tutup aib kita...Tak apelah kan..

Wahai orang yang berkaitan..cukup sempurnakah kamu untuk menghina dan memalukan orang lain kerana fizikalnya..Xpernah dia mintak duit..makanan..atau ehsan kamu walau sedikitpun untuk menambahkan kilonya...kalau nak tegur tu biarlah dengan cara yang lembut dan berhemah..tapi kalau niat tu nak menghina..sila pergi beli cermin besau kat kodai perabut Ah Pek...Dear readers..Im hurt...kadang2 terpikir keyakinan diri ni hilang..terbang macam tu jer..nak berdepan ngan orang pun malu...


Tambah kapsyen


MOOD~GANGGUAN EMOSI..sampai rasa nak cubitbanyak kali je bontot si tenok2 yang xsedar diri tu


THANKS 4 READING

5 comments:

  1. awak tak gemuk pun.. comel je nampak

    ReplyDelete
  2. Manusia kan suke nampak kelemahan org
    klmnhn diri ltk blkg

    ReplyDelete
  3. mnsia ni cri budk n klmhn org jer,yg baik n lbh tk maw plak dicarinya..kn??singgh sini:)

    ReplyDelete
  4. thanks 4 da lovely comments...dapat gak tampal hati yg da menyerpih jd kecik2 ni..:)

    ReplyDelete
  5. Aippp mana ada gemuk pun, biasa jelah. Fie pun lebih kurang awak je pun.

    ReplyDelete