Tuesday, 16 October 2012

Stop It!!

Assalamualaikum...

Sebenarnya dari sekolah rendah lagi dah naik tuli telinga ni disogokkan dengan cerita pasal pak cik2 miang keladi yang kebanyakannya dah beristeri mengganggu isteri2 orang anak dara janda atau apa je lah yang namanya perempuan secara seksual. Yang menyedihkan...ada yang dilakukan oleh Pak Haji yang baru sahaja pulang dari tanah suci. (memang memalukan...) Apatah lagi sifat kebinatangan itu dilakukkan dan ditonton orang ramai yang datang menziarahi kematian di rumah berdekatan.

Baru2 ni pulak peristiwa gangguan kebinatangan ini kembali menusuk pendengaran..Kali ini dilakukan oleh orang yang berlainan kepada pekerja pasar. Tapi yang bagusnya kali ini bila gangguan seksual itu dilakukan, pekerja pasar itu tadi terus menyimpah air yang digunakan untuk menjirus ikan2 tadi ke muka si pelaku. Nahh...Memalukan sungguh bukan...Tapi rasanya itu masih belum cukup buat si pelaku...Alangkah nikmat kalau si mangsa menyepak muka si pelaku secara berkali2 hingga pengsan..dan menghempuk muka si pelaku dengan ikan busuk..Biar pengsan masa tu jugak..

Secara peribadinya di situasi2 yang diceritakan..aku mengenali si pelaku yang mana kedua2nya dah bercucu pun.. Dah tua2 tapi masih gagal memenuhi tuntutan akhlak yang terpuji.. Dapat aku bayangkan tingkat malu yang ditanggung oleh isteri, anak dan cucu si lelaki tadi bahana palitan  najis yang dipalitkan oleh si pelaku tadi . Si miang keladi ni kalau pandang perempuan macam perempuan yang ada kat depan mereka ni xda seurat benang..xkisahlah samaada perempuan yang dipandang tu bertudung atau x. 

Mungkin ni hanya picisan dari cerita gangguan seksual yang berlaku dalam hidup kita sehari-hari. Ni yang aku nampak..yang aku tahu. Mungkin ada yang lebih dasyat dari ni..Itu aku percaya...Percaya aku, gangguaan bodoh ini xakan menyebabkan wanita merasakan bahawa diri mereka dihargai, tetapi akan menyebabkan mereka merasakan diri tidak dihormati apatah lagi dihargai. Jangan merendahkan martabat kaum wanita dengan sifat2 kebinatangan ini. Gurauan juga boleh dikira sebagai gangguan seksual tanpa kita menyedarinya.. Ini boleh terjadi jika gurau senda yang mengandungi unsur2 lucah mengganggu perasaan dan emosi si mangsa. 

Dan buat kaum perempuan, selamat Melindungi diri daripada si pelaku yang mungkin bertebaran mencari mangsa di luar sana..dan buat kaum lelaki yang budiman...jika anda terlihat perbuatan seperti ini berlaku di depan mata anda.ambillah langkah yang bijak...tunjukkan sikap gentleman anda dengan menjadi penyelamat/super hero..(cewaahhh...)

Tolong hormati wanita sebagai makhluk Allah yang indah ciptaannya..berhenti dari melihat wanita sebagai objek yang yang memberahikan semata2..


THANKS 4  READING



57 comments:

  1. Kalau jenis yg kena punya tindakan drastik, otak pantas berfikir oklah dhia. Tapi kebanyakannnya tak begitu. Ada air ikan pun mungkin terpinga-pinga bila org dah pergi baru nak marah...

    Pada kakaklah kalau hukum agama selalu dipinggirkan akan beginilah jadinya. Hukuman tak setimpal mana org nak takut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu kak.agama tu cara hidup..dah sediakan landasan yang baik untuk kita..tp hukum agama jadi brg sendaan je skrg..yg rosak adalah akhlak...
      mn lah tau lagi disimbah mungkin bertambah exited dia menggatal..

      Delete
  2. manusia yg tidak dpt mengawal hawa nafsu, yg tk takut Allah tk takut siksa neraka...itulah yg berlaku. Jauhkan sikap begini dari anak2ku, keturunanku sekeliannya ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ya Rabb...mudah2han terhindar kita dan keturunan dr gejala rendah moral ni..

      Delete
  3. Manusia kalau dah tak boleh kawal nafsu macam tu la...
    Biar wanita tu bertudung atau tidak...Mereka nampak macam tak pakai baju jak...
    Susah betul sekarang nie...
    Kadang2 orang yang kita percayai dia bagus dan beriman pun suka buat sexual harassment...

    ReplyDelete
    Replies
    1. xblh kawal sudahnya jadi macam tu..memalukan keturunan aje..
      btul tu wilma..kalau da gatal..bertudung labuh pakai baju meleret2 smpai ke tanah jugak dipandang macam telanjang aje..

      Delete
    2. Betul tu...
      Ramai orang selalu menunding jari pada wanita kerana bagi mereka wanita nie selalu pakai seksi2, pasal tu kena rogol...
      Tapi sebenarnya, susah "perogol bersiri" nie nak kawal nafsu dorang...
      Sebagai wanita, Wilma memang tak setuju dengan pendapat tu...
      Bukan semua mangsa rogol pakai seksi2 bah...
      Ada yang bertudung labuh pun boleh kena rogol...
      Apalagi sexual harassment...
      Syukurlah tempat kerja Wilma tak ada lelaki macam tu...
      Syukur sangat-sangat...

      Delete
    3. syukur la kan wilma...
      dunia da xselamat lagi...mana pergi kena la berjaga2..
      jangan sampai jd mangsa amnusia2 bertopeng macam ni..

      Delete
  4. orang cm tu hnye pk nafsu je tpi xpk azab dari allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka tunduk pada nafsu dan bukan akur pada hukum Allah..

      Delete
  5. akak paling pantang kalau ada lelaki yang kenyit mata,rasa nak cucuk je mata tu biar buta..hahaha.

    apatah lagi yg pandang dengan penuh bernafsu tu,rasa nak sepak je laju2..uik..ganas betul kunuk akak..hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ganas tuk melindungi diri tu harus kak arina..:)
      byk keadaan kita kena berdikari lindungkan diri...xsemua masa kita bersama dgn sorg yg dapat lindungkan kita kan..;)

      Delete
  6. Replies
    1. padahalnya rumah kata pergi kubur kata mari suda kan..:)

      Delete
  7. mungkin dah nyanyuk juga.. dan ini juga mungkin peringatan kepada para gadis supaya tidak memakai baju yang maha seksi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyanyukkah..:)
      itu pun satu peringatan juga..thanks boni..

      Delete
  8. Sy selami perasaan marah dan membuak-buak tu, sebab sy pun perempuan~! Tak tau mcm mana nak tangani isu kegatalan di luar batas ni. Melainkan buat laporan plis je kalau melebih2. *teringin jugak nak belasah bila jumpa org mcm tu... mslahnye sure kalah* huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita ptt ader perisai nk melindungi diri..huk3..da belasah patu kita sembur dengan gas pemedih mata..blh ke cenggitu..:)

      Delete
  9. serius benda ni sgt berleluasa sekarang. moga2 kita semua dilindungi dari org yg bermasalah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut dgrnya... mudahan kan chic na...aminn..
      :)

      Delete
  10. Alhamdulillah setakat ni ena tak pernah kena tapi pernah ternampak lelaki tua tengah main dia punyaa tutt dalam kereta. Dah la parking depan universiti ena. Ini kisah asasi dahulu.. urghh... ena memang cukup marah lelaki macam ni, nafsu berleluasa.. mana iman dan mana akal.. masyaAllah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah...seyes ida geli....xsegan silu main bnda2 tu kat tmpat yg ramai dengan penuntut kan..kalau kejadian2 mcm ni jdik..ppuan jugak yg disalahkan..seksila..menggodala.sedangkan xsemua perempuan mcm tu. lelaki dikurniakan 9 akal dan 1 nafsu berbanding perempuan..

      Delete
  11. eeee mmg geram kat lelaki-lelaki yg mcmni kan...dyeorg mmg xde otakkan?? yg pelik nya dyeorg mcmxde perasaan malu langsung!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. malu yg ptt ada dlm diri dorg tu entah mana terpelantingnya jna...:(

      Delete
    2. jom pukul dye ramai2 nak! ;)

      Delete
    3. meh jna..blasah dia jgn kasi muka kat org spesies ni..;)

      Delete
  12. Geram + geli bila baca/dengar kisah-kisah macam ni kan...agaknya dia orang ni memang tak ada perassan malu untuk diri sendiri dan keluarga...pernah ada experience macam-macam ni...memang tak boleh tahan. Ada yang professional tapi perangai tak macam professional..kita pulak yang malu...hmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. golongan pro yg bertabiat macam dorg tu nama je tergolong dalam golongan elit lagi pro..tp otak n akal xtahu tergolong dlm golongan keldai ke tapir..mmg memalukan..!!

      Delete
  13. Salam kenal dn Salam sayang,dya follwer sini iyer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal darl..;) trima kasih taw..

      Delete
  14. ni sebab dulu muda-muda tak reti enjoy . bila dah tua baru nak enjoy naya lah . sampai ke mati tak mau berubahnya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada kebarangkalian juga ayah muda..;)

      Delete
  15. Bagulah jirus dgn air ikan....Padan muka..

    Ada jugak kek cam tu ek....ha...ha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok jirus ngn air longkang je...
      ada je dia menempel menceceh2 kat tempat tu lagi.tebal sungguh kulit wajahnya...;)

      Delete
  16. tu namenye org tua xsedar diri.. huh!

    ReplyDelete
  17. belum pernah terjadi kejadian di depan mata. tgk kt drama pernah la. tu pun rse menyampah jgk tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu jadi depan mata gerenti loya..huk3

      Delete
  18. pernah jugak kene kacau dengan pakcik miang. eww ewww geli dah la misai lebat. kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti rs macam nak rentap je misai dia an..;)

      Delete
  19. tak suke tau.. huhuhuhuhu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pown..(sambil hentak2 kaki..)
      thanks komen masya..;)

      Delete
  20. Info yang bagus, tumpang bace jom ke blog sy jgk ek :)


    Tak Mungkin Benar

    ReplyDelete
  21. sebab tu suruh tutup aurat..klo dah ttp kne gak, tu xtaw la nk ckp ape..dunia dah makin trok

    ReplyDelete
  22. benci sexual harrasment..dunia ni semakin mengerikan kalau semuanya lelaki seperti itu, nk keluar rumah pun tkt..

    ReplyDelete
  23. takut benda-benda macam ni...

    ReplyDelete
  24. takut terjadi kat diri sendiri dan anak2 akak nanti...mintak dijauhkan

    ReplyDelete
  25. yakan .. macam2 skarang ni.
    takut pula bila fikir2.
    pakcik yg nampak kesian je muka pun bahaya juga.
    adehh jauh2kan menda nie~

    ReplyDelete
  26. harap2 kita dijauhkan la dari perkara macam tuh....

    ingat kaum wanita lemah sangat ker...huhu..

    ReplyDelete
  27. nana pernah kena macamni dgn org tua yang anak dah besar2 muka macam baik. puiii. bila ingat balik sumpah geliiii. rase nak bagi selipar je org tua tu..

    ReplyDelete
  28. glongan wanita jga prlu tahu seni mmprthnkn dri. blhlh bg penumbok bla ada lelaki kacau.

    ReplyDelete
  29. bagus jugak simbah air ikan tu.. macam2 skang ni.. mohon dijauhkan lah pandangan2/ terkene mende2 camni kan..

    ReplyDelete
  30. cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..lg 1 klo tuan blog komen dekat blog pakjoe sekali pakjoe kn bls blk komen dekat blog nie,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

    ReplyDelete
  31. lelaki tua pun kita tak leh percaya.nmpk je pakcik-pakcik tu mcm lemah tp tangan mengatai...maera penah kena raba masa time study dulu, dlm bas.ada pakcik tu tgn dia nak meraba tgn maera, cepat2 maera tarik tgn pastu hentak handbag kat tgn dia.hahaha.padan muka!!!

    ReplyDelete