Sunday, 30 September 2012

kerana penyesalan pun dah xberguna

Dalam tiap2 kebahagiaan itu pasti ada derita/kesakitan yang datang menjengah...Life is not easy right...Terkadang kita dikasihi kerana mengasihi..dan sering juga kita tersisih lantaran terlalu mengasihi..Boleh jadi jugak kita menangis kerana terlalu mencintai...tak dinafikan kita juga sering terlalu bahagia kerana mencintai...Dah dicintai...kita masih lagi ingin dicintai..lebih lagi lebih lagi dan lebih...alpa rasanya diri bila mengenang cinta kepada Allah tu adalah cinta kita yang mutlak.cebisan cinta yang ada ini adalah darinya untuk kita mengasihi sesama makhluknya yang lain.

Itu manusia yang fitrahnya tak pernah puas dengan apa yang ada..Sering menyakiti tanpa niat...Dah dikasihi..dah dicintai..kita menyakiti pulak....Dah tengok dia sakit kita sakitkan dia lagi...Dan bila kita tengok dia menderita atas perbuatan kita kita lepas tangan je tengok apa yang berlaku...kita xpeduli pasal luka yang dah kita toreh..

Esoknya kita datang pulak macam xada apa yang berlaku. Kita paksa dia senyum walau kita tahu hati dia luka..Kita ketawa depan dia seolah2 kita gembira sangat dengan kelukaan hati dia yang mungkin bertambah parah..Parah sebab apa? sebab dia tambah luka yang kita tak peduli lansung pasal kesakitan dia...

Dan esoknya kita berjanji pula yang kita akan cuba memenuhi permintaan dia..dia gembira....Dia tunggu semua permintaan dia ,kita laksanakan...Penuh harapan di hati dia tunggu kita..Tapi bila tiba masa yang dijanjikan..semuanya punah..hancur..kita lupa janji yang kita ucapkan pada dia. 

Dan lusa bila kita datang pada dia...dia hanya tersenyum menunggu....tapi dia xbergerak.hanya kaku dipembaringan..senyumannya bukan untuk kita tapi untuk semua...matanya  seakan tertutup rapat...lena betul dia tidur...Rupanya dia dah pergi tinggalkan kita...dia pergi menyahut cinta Penciptanya yang tak pernah berdusta...


THANKS 4 READING

14 comments:

  1. Itulah lumrah manusia..
    Tidak pernah puas dengan apa yang kita perolehi...
    Sedih + suka baca entri kali nie...
    Membuatkan saya merenung peribadi diri saya sendiri ^_^

    ReplyDelete
  2. yang penting kita kena sabar

    ReplyDelete
  3. dah terhatuk baru nak sedar.. sblm terhantuk tak mahu sedar.. sakitkan hati orang yang betul2 sygkan kita.. bila dah pergi orang tu, baru tahu kosong dalam hati tu... semoga kita tidak tergolong dalam manusia sebegitu... syukurlah apa yg ada, tak perlulah tak puas hati itu ini sangat...

    ReplyDelete
  4. Harap harap kita tidak ulangi segala silap yang orang buat dekat kita pada orang lain. Bersyukur adalah yang sepatutnya dilakukan.

    ReplyDelete
  5. duduk berdiam diri fikirkan yang +ve. insyallahh..

    ReplyDelete
  6. sbb kita manusia.. sll lupa sgalanya...huhuh

    ReplyDelete
  7. sebak lah entry ni. nangis lah camni. :'(

    ReplyDelete
  8. bila dah kehilangan baru timbul rasa penyesalan..
    time tuh dah tak ada gunanya lagi..
    belajar lah menghargai apa yang kita ada sekarang nih..
    moga kita tergolong di kalangan orang-orang yang bersyukur.. ^_^

    ReplyDelete
  9. itu lumrah..tp jgn pernah menyesal..sebab itu laa buat pengajaran untk kita *smile

    ReplyDelete
  10. Berpegang teguhlah kita pada janji2 kita ^^

    ReplyDelete
  11. apapun yang berlaku jgn laa berlarut lama2...

    kembali normal dgn segera.

    ReplyDelete
  12. kisah yg ada pengajarannya. hmmmm...
    salam perkenalan awk. moga terus dpt berhubung dan berbalas kunjungan.

    ReplyDelete
  13. Hargailah seseorang yg kita sayang semasa dia masih bernafas di depan kita...jgn bila dia dah menghembuskan nafas terakhir, baru nak menyesal...segalanya dah sia2

    ReplyDelete